شگفتی‌های دنیای فولاد با سراج توس
نوشته شده توسط : ahan

به گفته شفقنا – شرکت بازرگانی تولیدی سراج توس، با ۲۵ سال سابقه در صنعت فولاد، فعالیت خود را با هدف واردات و صادرات، تهیه و عرضه‌ی محصولات فولادی از جمله؛ ورق‌های فولادی نورد گرم و سرد، ورق‌های گالوانیزه و دیگر محصولات در این حوزه، آغاز نموده و با اعتقاد راسخ به لزوم افزایش و بهبود رضایت مشتریان، خود را ملزم به ارائه خدمات باکیفیت و بی‌نظیر می‌داند. درحال حاضر شرکت سراج توس یکی از معتبرترین تأمین‌کنندگان انواع ورق‌های فولادی، مقاطع فلزی و نماینده‌ی رسمی فروش شرکت فولاد آلیاژی ایران است.

ورق سیاه

امروزه انواع ورق‌های فولادی، به‌دلیل استحکام و دیگر ویژگی‌هایی که دارند، در بسیاری از صنایع کاربرد داشته و نقش مهمی در زندگی مدرن امروزی ایفا می‌کنند. علت استفاده از اصطلاح ورق سیاه، این است که به دلیل ذوب اجزای تشکیل دهنده‌ی ورق، در دمای بالا، رنگ محصول مات می‌گردد. به‌همین دلیل از اصطلاح ورق سیاه برای نام‌گذاری این محصول، استفاده گردیده است.

شرکت سراج توس یکی از تامین‌کنندگان ورق سیاه است. نورد گرم، یکی از روش‌های تولید ورق‌های فلزی با ضخامت کم می‌باشد و به ورق تولیدی با این روش در نهایت ورق نورد گرم یا اصطلاحا ورق سیاه گفته می‌شود.

 

لازم به ذکر است که ورق سیاه یا نورد گرم، کاربرد وسیعی در تولیدات صنعتی متفاوت دارد. مهم‌ترین کاربرد این صفحات، مربوط به تامین مواد اولیه در بخش عظیمی از پروفیل‌ها است. از طرفی، این صفحات در تولید ماشین‌ها و سازه‌های بزرگ و همچنین در ساخت مخزن‌های ویژه کاربرد دارند و به‌همین علت، قیمت ورق سیاه از علل موثر بر نرخ تولیدات صنعتی است.

عرصه‌هایی همچون صنایع ساختمانی، کشتی‌سازی وهمین‌طور صنعت خودرو و سایر صنایع بزرگ، زمینه‌ی ‌مناسبی جهت استفاده از این صفحات است. در پروژه‌‌های عظیم صنعت پتروشیمی و تهیه‌ی مخازن بزرگ و همچنین در ساخت و سازهایی از جمله تولید اسکلت سازه‌‌ها، سوله‌‌ها و صنایعی از این قبیل، کاربرد ورق سیاه بسیار چشمگیر و گسترده است. قطعات ورق سیاه در ابعاد و استانداردهای مختلفی ساخته می‌‌شوند و هر یک در صنعت، کاربرد خاص خود را دارند؛ در نتیجه، در زمان گزینش ورق مورد نیاز، می‌بایست ابعاد و استانداردهای آن‌را به‌عنوان اصلی اساسی در انتخاب مد نظر داشته ‌باشید. در این زمینه، کارشناسان با سابقه‌ی سراج توس آماده‌ی راهنمایی شما هستند.

با توجه به نوع استانداردهای خاصی که در ساخت ورق سیاه استفاده می‌شود، این ورق کاربردهای متفاوتی در صنایع مختلف دارد. از جمله کاربردهای ورق سیاه می‌توان به این موارد اشاره کرد: مصالح فلزی ساختمان، قطعات خودرو، ساخت آب‌گرمکن، تولید تجهیزات کشاورزی، ساخت رینگ و چرخ، صنایع تانکرسازی، ساخت مخازن خاص کشتی‌سازی، صنایع فلزی سنگین.

انواع ورق‌های فولادی ST37  مجتمع فولاد مبارکه‌ی اصفهان، با ابعاد 1000 و 1250 و 1500 میلی‌متر و انواع ورق سیاه مجتمع فولاد سبا را می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت سراج توس از جدول مشخصات ورق سیاه عرضه‌ شده توسط این شرکت، با اطمینان از بهترین قیمت و کیفیت، خریداری کنید.

ورق اسیدشویی

ورق اسیدشویی کاربرد وسیعی در صنعت دارد و از جمله ورق‌های پرکاربرد محسوب می‌شود. اسیدشویی در اصل، برطرف‌کردن اکسید، با غوطه‌ورکردن ورقه‌های فولادی در اسید می‌باشد. در ادامه، شما را با فرایند تولید ورق اسیدشویی و موارد کاربرد آن در صنایع گوناگون آشنا می‌کنیم.

بعد از انجام عملیات نورد گرم روی فولاد، سطح فولاد در معرض اکسیژن هوا قرار گرفته و تشکیل اکسیدآهن می‌دهد. روش‌های زیادی برای حذف اکسیدهای آهن استفاده شده است. روش ترجیحی در فولاد، اسیدشویی فولاد است. در این روش، ورقه‌های فولاد با اسید، شستشو داده می‌شوند. در فرایند اسیدشویی برای حذف ناخالصی‌های سطحی از محلول حاوی اسید استفاده می‌شود. بعد از اسیدشویی، صفحات فولادی برای پاک‌سازی باقی‌مانده‌ی ناخالصی‌های روی ورق اسیدشویی، با آب خالص شستشو داده می‌شوند.

همانطور که گفتیم، ورق اسیدشویی در صنایع مختلف کاربردهای متعددی دارد. بیشترین کاربرد ورق اسیدشویی در تولید لوله و پروفیل‌های مورد استفاده در صنعت ساختمان، لوله‌های انتقال آب، نفت و گاز، مخزن‌های مایعات و گازها، است. مخازن تحت‌ فشار، فرم‌دهی مجدد برای محصولات گالوانیزه، فرم‌دهی سرد و کشش عمیق سیلندر گاز، تولید قسمت‌های بدنه و قطعات داخلی خودر، رینگ و شاسی و تولید چرخ خودرو، از دیگر موارد استفاده‌ی ورق اسیدشویی است.

در فرایند اسیدشویی برای حذف ناخالصی‌های سطحی از محلول حاوی اسید استفاده می‌شود. بعد از اسیدشویی، صفحات فولادی برای پاک‌سازی باقی‌مانده‌ی ناخالصی‌های روی ورق اسیدشویی، با آب خالص شستشو داده می‌شوند.

فرایند اسیدشویی ورق، از مراحل متعدد تشکیل است که این مراحل شامل: بارگیری ورق، بازشدن کلاف، صاف‌کردن ورق، لبه‌گیری ورق، شستشوی ورق، آغشته‌کردن به اسید اولیه، اسیدشویی، خشک‌کردن ورق، روغن‌کاری و کلاف مجدد است.

اسیدشویی با اسید کلریدریک در زمان‌های قدیم کمتر مورد توجه قرار می‌گرفته است و از اسیدسولفوریک به‌عنوان ماده‌ی اصلی اسیدشویی استفاده می‌شد. ولی امروزه استفاده از اسید کلریدریک بیشتر در این صنعت مورد توجه قرار گرفته‌است و آن هم به‌دلیل مزایای متعدد استفاده از اسید کلریدریک در این صنعت است.

در ذیل به برخی مزایای استفاده از اسید کلریدریک در اسیدشویی، اشاره می‌شود:

یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از اسیدکلریدریک و ترکیبات آن، جنبه‌ی اقتصادی است. روش بهینه جهت اسیدشویی، استفاده از ترکیباتی است که کارخانه‌ها در اختیار ما قرار می‌دهند. این ترکیبات علاوه بر قیمت مناسب، همیشه ترکیب ثابتی دارند و همین امر موجب جلوگیری از اثرات تخریبی حاصل از اسیدشویی می‌شود.

با مراجعه به وب‌سایت سراج توس با انواع ورق‌ اسیدشویی از جمله: ورق اسیدشویی  W22 با ضخامت 4 میلی‌متر و ابعاد 1000 میلی‌متر، فولاد مبارکه‌ی اصفهان و همچنین ورق اسیدشویی ST37 با ضخامت 2 میلی‌متر و ابعاد 1000 میلی‌متر فولاد مبارکه‌ی اصفهان، ورق اسیدشویی ST37 با ضخامت 2.5 میلی‌متر و ابعاد 1250 شرکت فولاد مبارکه‌ی اصفهان و … و همچنین نحوه‌ی خرید این محصول و دیگر محصولات فولادی، آشنا خواهیدشد.

برای سفارش انواع ورق فولادی، از جمله ورق اسیدشویی و ورق سیاه با پشتیبانان ما در شرکت سراج توس تماس بگیرید.

 




:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: